Maj, 2008

116km`JB o4 :)

Etap

Sobota, 31 maja 2008 · Komentarze(8)

Etap 4 - Dwa Zamczyska i Pierścień Regulic

Dzisiaj wspólnie z Błażejem, Markiem i Danielem wybraliśmy się na czwarty etap Jura Bike.

Start o godz. 8:00. Fotka i w drogę..

Szybko przejechaliśmy przez Mysłowice i Imielin. W Chełmie Śl. skręciliśmy w prawo i drogą koło symbolu Chełmu Śl. wjechaliśmy na drogę ku Chełmkowi. Wjazd do Małopolski przez most na Przemszy. I męczący podjazd. Potem znów kilka interwałów przez Chełmek i Libiąż, no i dalej cisnęliśmy w stronę Wygiełzowa.
Szybka przeprawa no i postój w barze koło skansenu w Wygiełzowie. Po przerwie, podjazd pod zamek, tam Daniel udał się zwiedzić zamek, a ja wypiłem Kicka ;D Teraz już wjazd na szlak, widoki i jazda dalej. Teraz trochę zjazdu i podjazd. Wjechaliśmy i "zjechaliśmy" trzeba było uważać na zakrętach, żeby nie wyrzuciło ;D Moja prędkość to 65km/h innych podobna ;P Później kilka podjazdów i zjazdów no i byliśmy w połowie szlaku. Teraz trochę spokoju, szutrowa droga... Po wyjeździe skręt w prawo i podjazd.. serpentyną do góry.. Jakoś wjechaliśmy.. Jesteśmy w Alwerni, mała sesja i do klasztoru. Trochę fot i do sklepu, mijając po drodze Muzeum Pożarnictwa. Teraz już tylko zjazd no i kolejna serpentyna.. Strzeliło 2000km w tym roku :P Ostatni dzień maja ;] Dobra podjechaliśmy. Potem trochę asfaltu, nawrót w lewo i ładne widoki. Zjazd i znaleźliśmy się w Źródełku Jurajskim. Dla wszystkich wielka ulga ;P Zimna woda ;P No i "ścianka wspinaczkowa" :D:D trochę posiedzieliśmy i w drogę. Niektórzy toples xD Teraz zgubiliśmy szlak, ale błąd szybko naprawiliśmy i jechaliśmy już w stronę kopuł radia RMF FM. Jeden z gorszych odcinków. Najcieplej i pagórkowato. Jakoś pocisnęliśmy i już tylko kilka set metrów do zamku w Tenczynku. Podjechaliśmy, posiedzieliśmy, pofotorgafowaliśmy, połaziliśmy, zjedliśmy obiad :D No i powrót. Zjazd extremalny, świadczy o tym fakt, że Marek zaliczył kontakt z ziemią ;P Teraz powrót. Wracamy niebieskim szlakiem przez Puszczę Dulowską nad zalew Chechło. Puszcza bardzo piękna. Bardzo ładne i przyjemne miejsce. Nadjechaliśmy w końcu nad Chechło. Wszyscy migiem się rozebrali i? No i do wody! :D Przyznam 'strefa jajek" najgorsza ;P Ale już za chwile wszyscy pływali. Ochłodzenia, panowie poszli na lody no i zaraz w drogę. Teraz do Chrzanowa, dalej zielonym szlakiem(JB o1) do Stawów Groble i przez Byczyne, Jeleń pod Rakovie. Dalej przez Dziećki, Kosztowy i Brzezinke podjechaliśmy na Słupną. Teraz już tylko w długą i do domu. :)

Etap 4 - Dwa Zamczyska i Pierścień Regulic zaliczony :)
Daniel sobie nieźle poradził, należą mu się brawa za wytrzymałość, jak na pierwszy tak długi etap. Witamy w teamie! ;)

Ps. Od teraz każdy kolejny wyjazd planujemy z kąpielą w jakimś jeziorku :P

Max prędkość: 65,0km/h

Szlak ;)

Odpoczynek.. koledzy

W oddali klasztor w Alwerni

Nasza grupka z Mysłowic :)

Klasztor w Alwerni

Chechło i chłopaki ;D

Pozdrowienia

Integracja Bikestats i Masa Krytyczna

Piątek, 30 maja 2008 · Komentarze(4)
Integracja Bikestats i Masa Krytyczna w Katosach...

Spotkanie bikstatowiczów o 17:00 na realu w Mysłowicach. No i jazda na mase do Katowic. Byliśmy o 17:15 ;)
Z czasem przybywało bikerów. I wyjechaliśmy w liczbie ok. 45 osób.
Powoli, ale bardzo fajnie się jechało. Pogawędki, nowe znajomości ;P

Po masie do Parku Chorzowskiego. Pogawędki i do domku.
Hose dobre tempo ;)

Oby więcej takich wypadów :]

Ps. Przy okazji trening przed jutrem...

Kilka fot:

Jedna z maszynek na masie ;P

Masoni :)

Van... xD

Na skrzyżowaniu

Park w Chorzowie

To tyle ;)
Jutro seta więc i będzie relacja ;P

Trening regeneracyjny...

Dziś

Środa, 28 maja 2008 · Komentarze(4)

Dziś wcześnie skończyłem zajęcie, więc na rozprostowanie kości po wczorajszym wyjeździe wyszedłem na rowerek i obróciłem pętle:

Mysłowice->Janów->Mikołowska->Sosnowiec->DSD->Plejada->Schoen->Będzin->Zamek->Sosnowiec->Mysłowice

Parę zdjęć:

Dolomit Sportowa Dolina w Sosnowcu

Plejada

Przejazd koło Schoena, cug ;P

Będzin...

Tak, pokrzywka, piękna w Będzinie xD

To tyle ;P
Pozdrawiam

126,7km :) Beskid Mały`Hrobacza

Wtorek, 27 maja 2008 · Komentarze(12)
126,7km :) Beskid Mały`Hrobacza Łąka (828m n.p.m.) zaliczona :)

Rano o 7:15 wyruszyliśmy aby zdobyć długo planowany szczyt :)
Bardzo szybko dotarliśmy do Kęt, gdzie zobaczyliśmy góry(godzina 9:30). Skierowaliśmy się na Porąbkę, i obok zapory wodnej dojechaliśmy do punktu wjazdu na szlak. Już od początku podjazd, wydawał się stromy, ale jak się później okazało to był zalążek tego, co miało nadejść :P Asfalt wijący się serpentynami w górę, upał i początki "kryzysu wysokogórskiego" dawały się nam we znaki. Kilka przerw... kilka.. zgubiłem Błażeja z oczu, który gdzieś z tyłu męczył podjazd. Nieszczęsne 100 metrów podejścia z rowerem :/ (brak asfaltu, korzenie, kamienie i stromizna), ale zaraz z powrotem na siodle, kręcę w górę. Teraz już Dziurawy asfalt i kamienie. Coraz bardziej stromo, przebijają się widoki na góry.. Ostatni postój, baton i w górę. Stromo, kamienie, korzenie, ale dałem radę! Jestem... schronisko no i krzyż..
Podjechałem, dwie minuty po jedenastej... zadowolenie! yeaa ;]
Teraz czekałem na Błażeja... przyjechał 15 minut po mnie, po drodze pisząc jeszcze sms'a o okrutnym kryzysie.. Dojechał :)

Teraz już tylko piękny widok z platformy ;) Mieli racje, jest tam na prawdę pięknie. Zdjęcia, głęboki oddech świeżym powietrzem i zjazd w dół. Tym razem czerwonym szlakiem. Szlak ciężki, bardzo kamienisty. Na pewno nikt tam na rowerku nie podjedzie ;] Czasami udało się rozpędzić, ale zaraz ostre hamowanie, bo na drodze już kamyczki... zjechaliśmy.. Widać górę.. zdobyliśmy ją..

Z zachwytem, wróciliśmy spokojnie do domu...
Jak to dobrze, że nauczyciele raz na jakiś czas strajkują, wtedy można wybrać się w góry, po oddychać...

W drodze ku Hrobaczej

Wjazd na szlak i "no to jazda" xD

Błażej męczy podjazd no i te widoki ;)

Mountain x)

Kawałek, który nie podjechaliśmy :(

Już szczyt, widok z platformy

Wolność ;D

Na szczycie - Krzyż III tysiąclecia

...

828m n.p.m. :)

Widoki...

Błażej żyje ;D

I ja też xD

To co kocham!

Zjazd, przeważnie tak było...

--------

Tyle ;)

Namawiam bardzo na spróbowanie swoich sił i zaliczenie tego pięknego szczytu :)

Pozdrawiam
Tobek

113,8km`JB`o3 zaliczone ;)

PEŁNA RELACJA -> www.jb.30.pl

Masakra dzisiaj :P

W skrócie na razie, będzie później cała relacja.

Najpierw z grupką z gimnazjum dojechaliśmy do Pogorii 3, gdzie odłączyliśmy się od nich i pojechaliśmy dalej. Wjechaliśmy na drogę główną i po chwili z wijących się wysoko serpentyn wjechaliśmy do Łaz. Bardzo szybki zjazd(63,1km/h). Spod dworca PKP ruszliśmy szlakiem do Chechła. Początek ciężki, do tego upał i mega wilgotność powietrza. Przejechaliśmy jakoś szlak. Podjechaliśmy na Pustynię Błędowską. Parę zdjęć i uciekamy do domku. W drodzę powrotnej mocno wiało, skwar był nie do zniesienia. Po wjechanie na sporą górkę, przyszedł moment krytyczny :/ Dobra zjedliśmy(na przymus!) i ruszyliśmy dalej. Postanowilismy ominąć Strzemieszyce i pokierować się znów na Pogorię. Tak zrobiliśmy i dobrze bo omineliśmy rozpoczynającą się nad Hutą Katowice burze. W drodzę na Pogorię 3, uciekaliśmy przed burzą. Tempo dla wyjadaczy xD Mnóstwo ludzi na ścieżkach, co doprowadziło do niegroźnej czołówki z chłopakiem, w której brał udział Michał, a za 20 metrów zaliczyłem OTB podczas nagłego chamowania przed dzieckiem :/ Dobra dalej trochę siedzieliśmy opd paryzolem, hambek i hotdog zjedzony i w drogę. Minimalnie kropiło, dojechaliśmy szybko do Parku Sieleckiego. Tutaj pies prawie wpadł mi pod koła! :/ Dobra szybko do domu i koniec :D

Spotkanie przy gimnazjum

Jakieś konkretne oznaczenie :D

Tuż przed Pustynią, kwiatek

Widok z wzgórza przed Pustynią

Bunkier, pustynia, gorąc, skwar, piach...

Pustynia w całej okazałości

Burza nad Hutą Katowice, ucieczka...

Tym razem już sami w tym samym miejscu, nad Pogorią III, pod paryzolem

Padało xD

Na razie tyle :P

O godzinie 9:00 Błażej

Niedziela, 11 maja 2008 · Komentarze(9)
O godzinie 9:00 Błażej i ja byliśmy już na Shell'u. Michał dotarł do nas dopiero po paru minutach. Po małych zakupach wyruszyliśmy w stronę Jaworzna.

Szybki przejazd i już byliśmy w Szczakowej. Tutaj niestety zaczęły się okropne podjazdy. Jednak dzielnie przebyliśmy ten niemiły odcinek. Za Szczakową rozpoczęła się długa (10km), prosta i według niektórych nudna (według mnie bardzo dobra) droga do Bukowna.

W jej połowie, zaraz przy moście nad rzeką płynącą wspaniałymi meandrami wśród piaszczystych wzgórz, zatrzymaliśmy się na pierwszy postój. Batonik, kanapka, zdjęcie i już jechaliśmy dalej. Najbardziej zdziwił nas widok dziadka na składaku który jechał równo z rowerzystą na kolarce :D Przejechaliśmy przez Bukowno i wjechaliśmy wreszcie na niebieski jurajski szlak rowerowy - wokół Olkusza.

Tutaj zaczęły się piaszczyste, leśne drogi, tak bardzo charakterystyczne dla jury. Niestety był pewien odcinek na którym ktoś postanowił wysypać dość gruboziarnisty tłuczeń (prawie taki jak na torach kolejowych). Ale koniec tego kawałka wynagrodził nam wspaniały widok uprawy leśnej w miejscu wyrobiska piasku.

Wjechaliśmy do Olkusza. Musieliśmy się przebić przez ścisłe centrum, wraz z rynkiem i okolicami kościoła do którego `watahami` gnały pierwszo-komunijne dzieci w szatach liturgicznych. Ale jakoś dało radę. Wjechaliśmy w dość ciekawy las iglasty, rosnący na samym skraju dwóch osiedli mieszkaniowych. Następnie przez parę pomniejszych wiosek (takich jak Witeradów, czy Zabrzegi) dojechaliśmy do wsi Osiek.

Po ostatnim wypadzie do Andrychowa Michał miał już ustosunkowaną opinie na temat wszystkich miejsc nazwanych tym mianem (dla niewtajemniczonych - mieścinka Osiek na trasie Oświęcim - Osiek - Wieprz - Andrychów to około 15 kilometrów przewyższeń interwałowych rzędu 20-50m). I znowu wspaniała nazwa nas nie zawiodła. Gdy po krótkiej przerwie ruszyliśmy dalej przez Osiek, naszym oczom ukazał się najwyższy podjazd asfaltowy jaki miałem (nie)przyjemność oglądać w moim życiu. Miał lekko 75m różnicy poziomów. Chwała Bogu, że bezpośrednio przed nim znajdował się ogromny zjazd który pozwolił na rozpędzenie się do 56.8km/h, co dało dobrą bazę do pokonania 1/4 podjazdu bez kręcenia korbą. Jak to bywa z takim podjazdami, zaraz zanim znajdował się piękny downhillowy zjazd, który pozwolił zapomnieć o trudach ostatnich paru minut.

Za Osiekiem wjechaliśmy znowu w las, gdzie ilość piasku pod kołami doprowadzała nas do szału. W pewnym momencie Michał zaliczył poślizg podczas hamowania na przednim kole (!), tylko dzięki warstwie mineralnych ziarenek. Niestety, słoneczne dotąd niebo zaczęło się dość porządnie chmurzyć. Po paru minutach już staliśmy pod drzewem w poszukiwaniu schronienia przed deszczem. Mimo, że od początku sezonu Michał zawsze woził ze sobą deszczówkę, to dziś rano, gdy zobaczył pogodę za oknem stwierdził, że dziś na pewno mi się ona nie przyda. Tak więc patrzył z zazdrością na nas, jak chronimy się pod swoimi deszczówkami. Bardziej od deszczu przeszkadzał Michałowi jednak przenikliwy chłód potęgowany wilgotnym ubraniem i brakiem ruchu. Ktoś wpadł na genialny pomysł, aby przejechać kawałek w deszczu, aby się trochę rozgrzać. Tak też zrobiliśmy, doprowadzając nasze rowery do stanu agonii. Gdyby nie szybka `pierwsza pomoc przed medyczna` udzielona zaraz po skończeniu się deszczu na śródleśnej polanie, to do domu byśmy chyba nie dojechali. Mieszanina jurajskiego piasku i wody dokładnie spenetrowała i obkleiła każdą część napędu i układu hamowania. Zaczęliśmy więc wielkie mycie.

Po wcześniejszym umyciu się w kałuży, z o dziwo dość ciepłą wodą, zaczęliśmy narzekać na brud na naszych rowerach. Wpadłem na genialny pomysł napełnienia bidonów wodą z kałuży i opłukaniu rowerów. Blazi udoskonalił wizję Tobiasza proponując zamiast bidonów użyć butelki i inne pojemniki pozostawione w lesie przez amatorów leśnego wypoczynku. Nigdy nie myślałem, że będę się tak cieszył na widok półlitrowej butelki plastikowej, wyrzuconej w krzaki. A jednak. Używając wody z kałuży dokładnie umyliśmy każdą część rowerów i ruszyliśmy w dalszą drogę z wizją konieczności wymiany supportu, kasety i przerzutek Shimano (w wersji Alivio i Deore...) Na szczęście już po chwili okazało się, że nasze obawy są przesadzone: napęd nie hałasował, w zasadzie, więcej niż powinien.

Odetchnęliśmy z ulgą i ze średnią prędkością 15km/h dojechaliśmy do końca lasu. Wjechaliśmy na drogę która doprowadziła nas do samego Bukowna. Na niebie pojawiły się czarne chmury, ale stwierdziliśmy, że skoro nie ma piasku to możemy jechać, a może nawet wyprzedzimy chmurę. Z prędkością 27-30km/h przejechaliśmy 10km`owy odcinek z Bukowna do Jaworzna, ciągle pokropywani przez deszcz. Dalej to już tylko przejazd przez Jaworzno (dwa złamane zakazy poruszania się na rowerach i taksówkarz krzyczący <<Tu na rowerach kur** nie wolno!>>), Sosnowiec i już byliśmy w domu. Piękny wyjazd pełen przygód :)

Zdjęcia:

Płynie Sztoła, płynie... :)

Tu rozpoczyna się szlak

Uprawa leśna w wyrobisku piasku

Rynek w Olkuszu

Nasz szlak

Tuż za centrum olkusza

W kierunku Osieka, jeden z najbradziej krajobrazowych odcinków

Ponownie :)

Mega podjazd xD

JB`08 - Atak mokrych klonów :D

To wszystko tłumaczy...

`Twój stary pierze w rzece...` - tym razem to ja się myje w kałuży ;D

Warsztat rowerowy `Polana`

Słonecznie i wietrze :)

Dziś drugi dzień, kręcenia scen do projektu na Biologię ;)
Objechaliśmy całe Mysłowice. Dużo zdjęć i filmów ;)
Widoczność dzisiaj przecudowna ;)
!! xD

Jutro drugi etap Jura Bike ;)

Gnojak xD

Może samica szerszenia :D?

Koledzy :)

Wesoła Fala(i te niebo ;D)

Wzgórze Krasowy

Pomnik przyrody - lipa drobnolistna

Góry dziećkowickie - zboże

Przepięknie widać góry, kapliczka, Dziećkowice

Kamieniołom

Kamieniołom z widokiem na góry :) mmm...

Huba ;]

To tyle ;)
Pozdrawiam ;) Jutro JB o2 ;]

Po chorobie? Spokojnie,

Środa, 7 maja 2008 · Komentarze(2)
Po chorobie? Spokojnie, łapanie formy.

Dzisiaj była tak piękna pogoda, że nie mogłem się oprzeć i wyszedłem :)
Jak zwykle przystało na tak piękny dzień, pięknie też wiało :/

Trasa: Mysłowice->Bolina->Giszowiec->Ochojec->Giszowiec->Trzy stawy->Nikiszowiec->Janów->Boniol

Dziś bez zdjęć, bo tak się fajnie jechało, że zatrzymać się nie mogłem :D
Może w końcu ta wstrętna choroba odejdzie na dobre i będzie można na pełnej piź... śmigać xD

A tak pozatym to od 2006r. pykło 7000km przejechane :)